September 5, 2010

【出掛】帰郷

8月24日から夏休みを利用して、実家の福岡に帰りました。
通常はお盆休みに社員一斉に休みを取るんですが
今年は、会社の方針で7月の中旬から9月末までの間
好きな時に休みを取っていいことになりました。

朝から新幹線に乗って
品川から小倉まで帰りました。
東京に出てきて10年経ち、このワックな長さにもようやく慣れてきました。

帰って早々感じることじゃないかもしれませんが
さすが九州というほかないほどの蒸し返す熱気は
気が狂う人が出てきても仕方がないと思えます。

田舎に帰る目的はいくつかあったのですが
さすがに初日は外に出かけることなく
家族と食事をすることにしました。

一緒にいったメンバーは
おばあちゃん、母、弟、僕
の四人です。

やはり家族で食べるご飯はおいしいです。
時間と飯があっという間になくなってしまいました。

昔はずっとこうやって飯を食べてたなあと
こんな年になって、かわらずにあり続けるモノへの
感謝の気持ちが沸々とわいてきました。


-eng-
I went my home town from AUG,24.
so in this summer,we could choice the summer break
among from JUL to SEP.

then I got the train from Shinagawa to Kokura(Fukuoka)
I have been able to forgive the time to ride a train,
cos It is one decade since I've been in Tokyo.

when I was back,
It is like absolutely too HOT to breath!!

I had some purpose to make it back,but
I did not go out first day,had a dinner with my family.

members are grandmother,mother,lil brother
and me.

so I felt it is definitely delicious to have a dinner with my family,
Big thanx for everlasting place and people.
somehow I was feeling such a things by itself when I remembered now.