September 6, 2010

【出掛】福岡4日目"胸"

福岡4日目は、親父のところにも行ってみました。
そこですごく心温まるエピソードがありました。
そのため少し長いです。。

僕が親父のところに向かった時、既に来客がありました。
来客は、親父の高校時代の親友のご両親です。

親父は高校時代、野球部でピッチャーをやっており
友人とはその時のキャッチャーの方です。

キャッチャーの方は
20代半ばで病気で亡くなられました。

親父の大親友でした。
よく喧嘩もしたし、試合の度に一喜一憂を分かち合う
仲だったようです。

ここにどこまで書いていいか分かりませんが
とても感動したので匿名で書かせてもらいます。

キャッチャーの方は一人息子で
その方が亡くなられた当時、親父はピッチャーだった自分が
訪れることで両親がつらい思いをするんじゃないかと
なかなか足を運べなかったそうです。

去年の正月
オヤジは俺を連れて、その方の家を訪れました。
ご両親は"木村君、わざわざ来てくれてありがとう
息子も喜んどります"と…

そして今日、ボロボロの体のはずの親父は
そのご両親に、何かあったら必ず連絡を下さい、と
息子の代わりにお手伝いをしますと、ずっと言っていました。

ありがとう、ありがとうと
ご両親は瞳を潤ませながら言っていました。

当時の親父の悔しい気持ちとを思うと
こんな甲斐性なしの、人でなしの俺でも
涙をこらえるので必死でした。

自分勝手にですが
こいつのために死ねるという友人が僕にはいます。

今まで好き勝手に生きてきました。
少し人のために生き、それが本当の意味で
自分のためになる生き方を見つけたいと思います。

-eng-
In fourth day of Fukuoka,
I was hanging out alone.

then I was going to seeing my father,
and got so so heartwarming story at that time.
(because of it,this episode is pretty long.)

When I was visiting,there are some visitor,
that are parents of father's friend in him high school days.

My father used to play a baseball(pitcher) in school days,
father's friend is catcher.
and he was passed away in his twenties.
R.I.P.

He is father's best friend,
they got to scrap each other quite often,
got to feel happy each other after baseball games,

I have to stop write this episode I guess,
but I was definitely moved,can't stop it.

He was only son,
when he had passed away,father could not visit his house
soon,father thought his parents feel sad about it so much.

In last JAN,
We have visited his house to bless his grave.
His parents said to us
"thank you for visiting us so much.
my son would like it"
at that time.

Today,
Father suffering from sick said
"Big please tell me when you are gonna be in trouble
definitely I will help you!!"

"thank you so much..."
parents said,look like close to cry.

so I think about father's feeling
at the moment of losing the friend,
I was about to lose control not to cry,
even though I'm just sucker.
Don't make me cry any more...

I realize having a real friends,
more necessary than my live.

I have lived on my own till now,
so I will live to look for things for them.
keep trying and up.

All I want is...