March 12, 2011

【日常】Hugest Earthquake

2011年3月11月
仙台の太平洋沖を震源地とした大きな
かつて無いほど大きな地震が起こりました。

僕の人生で最も大きな地震を東京で経験をしました。
友人知人親族、連絡を取れる範囲では無事のようです。

いつもと同じように会社で働いている時に
急にそれはおこりました。

会社の壁にはひびが入り
大きく揺れ、すぐに会社近くの公園に避難しました。
連絡を取れる範囲で安否を確認し
嬉しい事に僕の安否を確認してくれる連絡も頂きました。

東京はとても混乱しましたが、無事に家に帰り着く事ができました。
恐怖、興奮はしていましたが少し安心しました。

次の問題は震源地におこった津波と
原発の爆発の危険性です。

現在命をかけて余震が収まらない中にも関わらず
事実作業をされている方がいます。
なんとか安全を1番に考えて作業していただきたいです。

天災は防げません。
祈ります。
チリからもクライストチャーチからも
アメリカもフランスも、世界中の方達が日本の為
現地の方達の為に祈ってくれています。

祈り方は人それぞれあると思います。
身を削るような献身的な祈り
お酒を飲んで音楽を聴きながら行う祈り
どれをどうするにせよ悲観的な祈りだけはやめましょう。

ライフラインもそうですが
現地におられる方達の精神的ケアは
人の多様性によって得られると心の底から思うからです。
目的が同じであれば多様性はプラスになります。

昔の人は言いました。
強烈な思想ですが、"行動の伴わない知識は必要ない"
というものです。
器量以上を想定して、舞い上がるなってことです。
パニックになるな!!

必要な情報を選択し、自分にできる事を実行しましょう。

今一度
一つの目的の為に一つになりましょう。
そういう時の日本人は輝き、美しく
そして絶対に成功してきたから。

UNITE
UNIVERSAL

-eng-
【Earthquake】
March 11.2011
Earthquake attacked Tohoku Japan,
center of it is Pacific ocean side of Sendai coast.

I've never felt how huge since I was born.
Great to hear that friend of mine,family and relatives are
all safe.

When I was working as ordinary,
suddenly it has came,
splitting office wall,shaking hard,
we got out of here and escaped from danger to safe area.

There was in trouble in Tokio for a while,
but I hardly got home,cos traffic is too busy.
I was so nervous and feeling fear though,
feeling a peace of mind slightly.

Then there is some problem left.
after Tsunami,nuclear plant and other.

Now,some people are working over there to stop
2nd disaster and rescue lots of person who is left,
even though it is lasting shaking yet.
Please be safe seriously.

We can never get off nature disaster at all,
so just PRAY.
from Chile,Christchurch,US,France,
all of world,they are praying for Japan,
so to speak everybody in there.

I think there are several ways to pray.
as dedicated,like drinking and listening to music.
I don't care about whatever,but I'd not love a negative
praying activity.

Lifeline and mental care,that depends on variety of
several idea I guess.
In same goal,varieties is available to get better.

In saying of Japanese history,
"I'd not like a knowledge without activity."
this is so drastic and simple,I like it.

Please choice useful info for you
then do what you can.

Again,unite each other for our goal.
we can definitely make it,
shining and gravely beautiful.

UNITE
UNIVERSAL