March 6, 2011

【出掛】三笠

ついに待ちに待った戦艦三笠見学会を
執り行う事ができました。

三笠は横須賀の三笠公園という所に
入江に埋まるような形で静かに佇んでいました。

本物なんですね。

東郷、秋山といった明治のヒーロー達が
死の日本海でロシアのバルチック艦隊と戦った
あの連合艦隊主力艦の三笠なんです。

中では三笠の歴史、維新から明治戦争までの歴史
様々な展示物がありました。
いくつか写真を撮らせてもらいましたが
あえてここに載せるのはやめておきます。

というのは自分の心の中に画があるうちに
写真をリマインダーにしたくないからです。

さらに、乃木希典と新渡戸稲造による武士道展が
行われていました。
個人的にはこっちの催しにも興味があり
逸話の一つ一つに、僕らの先祖にこんなすばらしい人たちがいたんだと
涙が出そうになりました。

東郷や乃木が今生きていて
平成の世をみたらどう思うのでしょうか?

僕らの振る舞いの質を考えなければなりません。
彼らは常に心の中に生きているのですから。

花は桜木、人は武士

-eng-
【diary】Battle ship Mikasa
I'm waiting for this day for a long time,
Tour of Battleship Mikasa!
Mikasa is battleship that Great Japan has in Meiji term.

There is silently Mikasa with majestic in Mikasa Park Yokosuka city,
it seems like setting on cove.

Is that real isn't it?

Japanese Heros kind of Akiyama and Togo,
battle Russian Navy in Nihon sea.
getting on Mikasa.

in museum,There are a lot of exhibitions,
such as history of Mikasa,Japanese history
from revolution that defeat Tokugawa to Japan Russia War,
I've taken some pictures of them,but I won't put on them here now.
that's why I don't just wanna call them reminder.

then there is Bushido exhibition about Maresuke Nogi and
Inazo Nitobe too,
I'm interested in this side,
no need to say,I was shaking by each story of
Bushido supilits.
I was always likely to cry!right RIGHT!!

If Togo and Nogi is living now.
what do they think about?

We have to think about our own behavior,
they hero is living in our mind.

Flower is cherry blossom
Man is Bushi
(this is famous poem singing Bushi's mind)