October 6, 2010

【思考】E=MC2

「E=MC2」とはアインシュタインの提唱した
わずかな質量から膨大なエネルギーが生まれるという
有名な式です。

どうしてこんな式に興味が出たかというと
地球がとても尊く思えたからです。
でも僕なんかの乏しい理解力だと
全く何の事だか分からない事だらけです。

46億年前に地球が誕生して
それからすごい時間が経って人間が生まれました。
人間の文明なんかの遥か前から地球は青くずっとありました。

地球と同時に生まれた物質"ウラン"

E=MC2
でウランは太陽の表面温度にも至る熱を発します。
核分裂は人工にしか起こりえません。

人間はたった分かってるだけで数千年で
46億年の歴史のある地球をココまでかえました。
それも人間の都合がほとんどだと思います。

それでも決して自然は人を責めたりはしません。

尊く思って気持ちが止まらなくなって筆を走らせました。

ちなみに
僕はロマンチストでもなんでもありません。

-eng-
【thinking】E=MC2
E=MC2
it is so famous as Einstein mathematical scheme,
that little material absolutely generates big energy.

The reason why I am interest,
I just feel precious this planet,
but can't imagine these macro things correctly haha.

before 4.8 billion years,The Planet Earth was born.
and human beings was born after spending long time
from birth of The Planet.
There has been here as the Blue Planet before human civilization.

Uranium..
this atom was born in same birthday of The Earth.

Uranium generates heat wave as much as sun surface temperature,
when it was splitting of the atom.

A creation that can do nuclear division is
only HUMAN BEINGS right?

Human beings has destroyed the Planet like this(look around you),
and lots purposes is for our own conveniences.

but...
Nature never attack.
Can't stop loving earth,so I got sentiment.
This is the reason I wrote about it.

anyhoo
I'm not romantic at all haha!