December 12, 2010

【日常】悪の接客

僕の感覚がおかしいのかもしれませんが
少し狂ってると思ったので書きます。

ある本を探しに新宿の紀伊国屋に行きました。
店内とても広いので、手早く本を探せるように
検索機が置いてあります。

んで検索して、その場所まで言っても本がありません。
店員に聞いたら同じ本が5階にもあるとのこと
問い合わせてもらう事に。

そのとき僕は2階にいます。

戻ってきた店員は
電話が通じないので5階に行って探してみてください。
とのこと。。

本はマージンの低い商品だと勝手に思っています。
てことはお店は品数を含むサービスで顧客をしっかり得なければなりません。

僕はもう紀伊国屋には行きません。
これで顧客を一人失いました。
早いところアマゾンに顧客を食われ糧尽き果ててください。

-eng-
【ordinary】service
My thought might be strange,
I'm gonna write that,cos I'm so disgusting now!!

Today
I went to Kinokuniya,famous book store in japan,
looking for books I want.
Kinokuniya has large space and put search equipment
to find books.

I was searching for but can't find,
so I asked store staff where it is.
She replied "This may be in 5F,I'm asking now"

After so long staff was back,
"Our telephone is off or busy now.
Would you mind going upstairs to take it?"
No way..

I think book business is low margin business
than the others,it should give customers services including
a lot of items of merchandise.

I'm never going to go to Kinokuniya.
You lost a customer here.
Fuck off and beaten by Amazon as soon as possible.