May 29, 2011

【思考】エンターテイナーについて

音楽でも文章でも映画でも
エンターテインメントに関わる人は
肝に銘じておかなければならない事があると思います。

それは裏の苦労を客に自分の意思で見せてはいけない

ということです。
昔ダンスをやっている時にそういう風に言われました。

ダンスに関して言うと、ショーの前1週間はほとんど寝ないで
スタジオで夜な夜な徹夜で練習します。
だいたい大きなイベントは夏に多いので
夜だとしても死ぬほどきついです。

その時に僕が発した浅はかな一言で
師匠に殺されるかと思うほどおこられました。

それはそうですね。
皆極限の状態で楽しんでやろうという時に
意図はどうあれ水をさした訳ですから。。

お客さんは、僕らの苦労にお金を払ってくれるのではなく
あくまでアウトプットのみ。

苦労売りはかっこわるいですね。
小学校の通信簿でのみ、アティチュードの蘭に3がもらえる程度です。

幸か不幸か、僕は今上述したカテゴリーの中にいます。
普段の僕を、師匠に見られても恥ずかしくないように
取り組んでいきたいと思います。

なにより、なにより、なにより
エンターテイナーは常に楽しんでなくてはイケナイです。
夢を売るというのは、半分以上は孤独との戦いなのですから。

-eng-
Entertainer
For Entertainment industry(movie,music,publishing ect)
employee or freelancer,
they must have a some importance.

that is
Never make an appeal their own pain for the audience and customer.
I was told that by my dance master.

In my case,
I used to practice dance so hard everyday,
especially when it is getting near from showcase,getting harder.

when we were practicing midnight one day,
even though we make a entertainment showcase..
I say something bad to make a bad mood without thoughts,

I was yelled by my master like killing me,
I knew why at once,

Consumers and audience don't pay for our own pain,
but only output,so to speak just products.

it may be score 3 to appeal own pain
when we are elementary school.

I'm in the entertainment industry
I've just written in this post,
don't know whether happy or hell haha:)

I'll try to keep up so that I can show other regularly myself.
all we need is our heart feel so joy from all scene.

Dream and happy and joy
makers always battle a great solitude I guess.