January 14, 2011

【思考】のび太さんについて

ドラえもんのメインキャラクターの
野比のび太こと"のびたさん"について思う事があります。
(のび太さんは僕の中で敬称です)

のび太さんとは
何をやってもだめ、眼鏡をかけていて、いつもいじめられています。
そこにドラえもんがやってきて色々世話をする訳です。

ドラえもんの作者の藤子さんの、真意は分かりませんが
駄目で連想できる、一般的な日本人を描きたかったのかもしれません。
その彼が、長編ではその持ち前の愛で活躍します。

以前に読んだ本に
日本人とは本来、正直で思いやりの心を持つ
頼もしい性格をもつ人々だったと書いてある本を読みました。

ノビタさんのいいところであり、全ての要素は
僕はここにあると思います。

彼は、正直で思いやりがあり
それが故しずかちゃんを射止めました。
しずかちゃんが本当に幸せになれるのは
彼をハズバンドにしない限りあり得ない
と言える位確信しています。

今更ですが、のび太さんに憧れています。

私たちが気持ちよく、清らかに営むには
他のすべて(僕の場合は塵ほどの自尊心)を犠牲にしても
この頼もしさを持つ意外に無いのでしょうね。

-eng-
Nobita he is featuring in famous Japanese Manga
"Doraemon" published by Fujiko,F,Fujio.
I could see the precious thing in his activity.

"Doraemon" main story line is
Mr.Nobita is beaten by others very often,
and Doraemon that is cat form robot come to help his future
from 21 century.

basically,
Japanese have kindness and hospitality in our own mind,

I definitely think that Nobita has this sense
Japanese primitively has,
they are all for him.

He is honesty and kind for all
so he got married Shizuka,she is heroine of this title.
I think so to speak she has a only choice to get happy,
I mean it!

I wanna be someone like him.

If we want to live as human,
in my case I should let go off my fuckin pride,
All we have to do is getting this feeling.